Jump to content
Hash, Inc. Forums

the_black_mage

Forum Members
  • Content Count

    1,494
  • Joined

  • Last visited

Everything posted by the_black_mage

  1. is it too late to join in on the fun? i may have an old version but i still got the stuff ;P and i'll ask this now but its doesn't have to be passed by a actual character does it?
  2. I'm offering some assistance by posting some links. Full complete index http://www.pokemon.com/Pokedex/flash.asp for more reference goto the card page http://www.go-pokemon.com/tcg/cards/ you can also gon on you tube to find videos of multiple pokemon.... i found this stuff with only like 30 seconds of searching XD
  3. wow man nice quick models, do you plan to make some sorta archive or something?
  4. yeah it is, but i'm trying to make mines a bit more versitle...
  5. a small update on it, i added 2 poses to make the center expand and compress...that was you can move the center and control how big it is. Sphere_rig2.prj
  6. well it does squash and stretch and i have 4 bones in the middle and one node, which lets it move its center in any direction. it deforms pretty well i think, but is it good for animation is what i'm not sure about...
  7. Hey y'all, i haven't been on in a while cause of school and all. but now that its over I'm back to work! the lest time i was on A:M i started working on a where rig for a project(yes a new one ). so any way i wasn't then and still I'm not very experienced with making rigs. but i have gotten this far, i made a beveled sphere, made the bone, cp weights, and one node to make it bend in the middle. I'm just wondering if theres anything else i should do or something i should change? also the file is v12(yeah i still haven't gotten my mom to update) EDIT:oh i just realized this was in the wrong place...could someone move it please XD Sphere_rig2.prj
  8. cool dude, i like how you always do variations of your characters!
  9. send him through an obstacle course! ah man your using v13 i was gonna ask if i could see the project file.
  10. i normaly get that look by having a large specular size, and high intensity back lighting. looks like you may have combined it with a sky light rigg.... hope that helps awesome render btw EDIT: you ought get that site go'in some time , maybe get a deviant or something till its done.
  11. looks good, but i think the bumps on it should be ab it smaller. it reminds me of the sketch books i use for school...accept its brown instead of black EDIT: also theres no defined spine...most books have sort of a rim or the book dips in right before the spine.
  12. nice render! needs a setting though EDIT: it looks a bit like its floating....
  13. hey when were you gonna tell me it was done?! gonna send the file?
  14. the_black_mage

    Beechcrash

    Also, i think the smoke should "consume" the plane. its just to small of smoke to make the plane fall. if a plane is on fire, and its falling the fire is gonna fall to the back making its spread. in other words more than likely that plane should be SMOK'IN! also were si the fire coming from, the thrusters? the gas tank( )? a missile hit some where? i truly can't tell.... also some debree would make a nice effect, just some bits that fall some were... oh and shake that camera! the massive thing just hit the ground and the camera is like what? 50ft away? your gonna feel it atleast a bit. oh and the plane should at least stand on its nose a bit when it stops by some kind of objact.
  15. sounds cool, have any questions just ask!
  16. well there are multiple programs and sites you can use heres two programs Wood Work shop MapZone and a tutorial GameDev tutorial and also a sweet web site for textures CGTextures
  17. ok number one its goging to need to be much denser, or thicker using the time line. if you plan to do toon render the only way to can possibly render hair is to you the timeline for the thick ness to that its thick at the base then curves thing at the tip like the hair on this character.... and this character though your doing the hair for fur you will need to have it in specific areas rather than on the entire body(unless you somehow get that to work). also one thing about your paws is that wolves have 4 paw toes...what ever they're called.
  18. omg, i love that name! yeah but i think somethings should be a bit faster. other than that its awesome.
  19. looks awesome! if it had some film grain it might blend into the back ground a bit more.
  20. the car shadow might be getting effected by the light you have by the sign...are you sure you need it? also bases on the shadow it looks like your bus isn't on the ground O_o also as for the brake lights you should use 2 lights. if its intended for the brake light to cast light, have one light to do that. then for the volumetric have have a second light(preferably a small bulb) with no diffuse, shadows, or specular on, just volumetric. that might make it easier...
  21. even though this program is designed so you don't have to use primitives, sometimes using one can help especially in some mechanical models. heres a plugin site that i used...which includes a primitives plugin http://www.sgross.com/plugins/
  22. lookin good! the only problem i see is the front of the car, maybe you should lower the splines there too? i'm lookin forward to the finished model!
  23. i like the bone idea th most...but the cloth idea might work....
  24. we'll you can't see any flaws in the mesh if its in toon (especially when theres no shading). and i'm not sure if using hair will work unless you strategize it so that its not on the whole body...cause having on the whole bod doesn't sound like it would work out O_o....
×
×
  • Create New...